Μπορεί να έχουμε δει πολλές φορές την κλασική πια ταινία, αλλά υπάρχουν μερικά γεγονότα που συνέβησαν πίσω και μπροστά από τις κάμερες που πιθανόν δεν έχετε ακούσει ποτέ
Η ταινία Seven του 1995 είναι από αυτές που μόλις τις δεις για πρώτη φορά δεν μπορείς να τις ξεχάσεις ποτέ ξανά.
Αν είστε ένας από τους λάτρεις της ταινίας, σίγουρα οι
περισσότερες σκηνές θα έχουν αποτυπωθεί βαθιά στο μυαλό σας. Ωστόσο, υπάρχουν
ορισμένα στοιχεία που αφορούν όσα έγιναν μπροστά, αλλά και πίσω από τις κάμερες, τα οποία πιθανότατα δεν έχετε ακούσει ποτέ!
Εννοείται ότι αν δεν έχετε δει ποτέ την ταινία, μην συνεχίσετε καθώς ακολουθούν spoilers. Δείτε την ταινία και επιστρέψτε!
-------------------------
Ο σεναριογράφος
Πίσω από το σενάριο της ταινίας βρίσκεται Άντριου Κέβιν Γουόκερ, ο
οποίος στις αρχές της δεκαετίας του 1990 παλευε με την κατάθλιψη. Μετά την
αποφοίτησή του από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια μετακόμισε στη Νέα Υόρκη
προσπαθώντας να μπει στο χώρο του σινεμά.
Ο νεαρός σεναριογράφος όμως δεν ήταν ιδιαίτερα τυχερός κι έτσι έπιασε δουλειά σε δισκοπωλείο για να τα βγάλει πέρα. Η δουλειά του και η καθημερινότητά ήταν κάτι που δεν του άρεσε καθόλου οδηγώντας τον στην κατάθλιψη. Σε αυτή την κατάσταση άρχισε να αναπτύσσει την ιδέα που τελικά έγινε το σενάριο για το Seven. Μάλιστα, ο ίδιος αρχικά δεν είχε ιδιαίτερη γνώση σχετικά με τα επτά θανάσιμα αμαρτήματα κάτι που το χρησιμοποίησε στον χαρακτήρα του αστυνομικού Μιλς, τον οποίο υποδύεται ο Μπραντ Πιτ. Όταν το σενάριο ολοκληρώθηκε, ο Γουόκερ έμεινε ικανοποιημένος με τη δουλειά του και έστειλε το σενάριο στον συνάδελφό του, Ντέιβιντ Κεπ, ο οποίος τον βοήθησε να έρθει σε επαφή με το στούντιο παραγωγής New Line Cinema.
Μάλιστα, ο Γουόκερ κάνει και ένα πέρασμα από την ταινία καθώς υποδύεται το πρώτο πτώμα που ανακαλύφθηκε από τον ντετέκτιβ Σόμερσετ (Φρίμαν), ξαπλωμένο μέσα σε μια λίμνη αίματος με τα εσώρουχά του.
Ο σκηνοθέτης
Ο Ντέιβιντ Φίντσερ ήταν ο σκηνοθέτης που ανέλαβε να φέρει
στη ζωή το σενάριο του Γουόκερ, ωστόσο δεν ήταν η πρώτη επιλογή. Αρχικά το
είχαν προτείνει στον Τζερεμάια Τσέτσικ, σκηνοθέτη του «Τα Χριστούγεννα του
τρελού θηριοτροφείου, ο οποίος όμως ζήτησε από τον σεναριογράφο να αλλάξει το
διάσημο πλέον τέλος με το «κεφάλι στο κουτί».
Τελικά ο Τσέτσικ αποχώρησε από την παραγωγή, κι έτσι απευθύνθηκαν αρχικά στον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, ο οποίος δεν θέλησε να αναλάβει τη σκηνοθεσία, και τελικά στον Φίντσερ. Ωστόσο, η New Line Cinema του έστειλε κατά λάθος το αρχικό σενάριο του Γουόκερ με το τέλος που βλέπουμε και εμείς. Μόλις συνειδητοποίησαν το λάθος τους, του έστειλαν στη συνέχεια την πιο «ήπια» εκδοχή που είχε ζητησει ο Τσετσίκ και ηθελε και η εταιρία. Ο Φίντσερ απάντησε ότι δεν θα τον ενδιέφερε καθόλου να κάνει αυτή την εκδοχή του σεναρίου, αλλά σίγουρα θα τον ενδιέφερε να κάνει την έκδοση με το συγκλονιστικό φινάλε. Έτσι το στούντιο υποχώρησε και η ταινία άρχισε να ετοιμάζεται.
Οι ηθοποιοί
Σήμερα δεν θα μπορούσαμε να σκεφτούμε κανέναν από τους ήρωες της ταινίας να ενσαρκώνεται από κάποιον άλλο πέρα από τους ηθοποιούς που βλέπουμε. Ωστόσο, το στούντιο είχε αρχικά άλλους ηθοποιούς στο μυαλό του σχεδόν για όλους τους κεντρικούς ρόλους. Έτσι, ο ρόλος του Ντέιβιντ Μιλς (αυτός του Μπραντ Πιτ) είχε προταθεί αρχικά στον Ντέινζελ Ουάσινγκτον, ο οποίος τον απέρριψε γιατί τον βρήκε πολύ σκοτεινό (μόλις είδε την ταινία παραδέχτηκε ότι μετάνιωσε πικρά την επιλογή του). Ο ρόλος του Γουίλιαμ Σόμερσετ (Μόργκαν Φρίμαν) είχε προταθεί στον Αλ Πατσίνο, ενώ για τον ρόλο της Τρέσι αρχικά σκέφτονταν την Κριστίνα Άπλγκεϊτ. Όταν όμως ο Ντέιβιντ Φίντσερ κατέληξε στην Γκουίνεθ Πάλτροου αυτή αρχικά δεν ενδιαφερόταν καθόλου για τον ρόλο. Έτσι, ο σκηνοθέτης έβαλε… μέσο τον Μπραντ Πιτ ώστε να την πείσει μιας και οι δυο τους ήταν τότε ζευγάρι.
Ακόμα και ο Κέβιν Σπέισι δεν ήταν η αρχική επιλογή για τον
ρόλο του Τζον Ντο. Αντίθετα, σκέφτονταν τον Μάικλ Στράιπ (ΦΩΤΟ) των R.E.M, ενώ
από οντισιόν είχε περάσει και ο Ρ. Λι Έρμι. Όταν τελικά επέλεξαν τον Σπέισι
(δύο μέρες πριν την έναρξη των γυρισμάτων), ο Έρμι ανέλαβε τον ρόλο του αρχηγού
της αστυνομίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν ο Κέβιν Σπέισι, έγινε τελικά ο βασικός υποψήφιος για τον ρόλο, το στούντιο φοβήθηκε ότι θα του κόστιζε μια περιουσία και έτσι ζήτησαν από τον Φίντσερ να βρει κάποιον άλλο. Και πάλι όμως επενέβη ο Μπραντ Πιτ και έπεισε τους παραγωγούς ότι ο Σπέισι ήταν ο καταλληλότερος για τον ρόλο.
Τα θύματα
Τα θύματα του Τζον Ντο εμφανίζονται πολύ λίγο στις οθόνες
μας, ωστόσο πρόκειται ίσως για τις πιο προσεγμένες και καλά μελετημένες σκηνές.
Γι’ αυτό οι ηθοποιοί που υποδύθηκαν τα θύματα επιλέχθηκαν πολύ προσεκτικά, ενώ
έπρεπε να περάσουν αρκετά δύσκολα.
Το θύμα της οκνηρίας, το οποίο υποδύεται ο Μάικλ Ριντ ΜακΚέι,
επιλέχτηκε αφού εκπλήρωνε τις δύο βασικές απαιτήσεις του ρόλου: να έχει πολύ
μικρό σωματότυπο και να είναι διατεθειμένος να μείνει ξαπλωμένος για μεγάλα
χρονικά διαστήματα. Ο ΜακΚέι ζύγιζε τότε λιγότερο από 50 κιλά κι έπρεπε να
υποβληθεί σε πάνω από 14 ώρες προετοιμασίας ώστε να αποκτήσει την εμφάνιση που
έπρεπε.
Ο Τζιν Μπόρκαν, ο οποίος υποδύθηκε το θύμα του απληστίας, πέρασε επίσης δύσκολα. Ο ηθοποιός ήταν καλυμμένος με ψεύτικα υγρά για τόσο καιρό που στην πραγματικότητα κόλλησε στο πάτωμα! Μάλιστα, όταν ο Μπόρκαν ανακάλυψε τι ακριβώς πρέπει να κάνει (να μείνει με τα εσώρουχά του και να καλυφθεί με ψεύτικο αίμα) ζήτησε περισσότερα χρήματα καθώς στο συμβόλαιό του δεν αναφερόταν πουθενά ότι θα πρέπει να υποβληθεί σε κάτι τέτοιο. Πράγματι, η παραγωγή του έδωσε όσα ζήτησε.
«Όταν έμαθα τι θα συνέβαινε εκεί, επαναδιαπραγματεύτηκα.
Πήρα πέντε φορές το ημερήσιο μεροκάματο που ορίζει το SAG (το συνδικαλιστικό
όργανο των ηθοποιών), δηλαδή 522 δολάρια», δήλωσε αργότερα στο Entertainment
Weekly.
Μεγάλη ήταν και η δοκιμασία για τον ηθοποιό Λίλαντ Όρσερ, ο
οποίος υποδυόταν τον άντρα που αναγκάστηκε να σκοτώσει την γυναίκα που υπέπεσε
στο αμάρτημα της λαγνείας. Για τη σκηνή, ο ηθοποιός δεν κοιμήθηκε για δύο
ημέρες και έπινε συνεχώς καφέ. Μάλιστα, η σκηνή γυρίστηκε πάνω από 40 φορές και
σε κάποιο σημείο ο Όρσερ λιποθύμησε από την εξάντληση.
Ο ίδιος έχει πει σχετικά:
«Η σκηνή μου ήταν προγραμματισμένη να γυριστεί Δευτέρα πρωί
και το πρωί της Δευτέρας, αφού έμεινα ξύπνιος επίτηδες όλο το προηγούμενο βράδυ, μου
τηλεφώνησε ο ατζέντης μου λέγοντας ότι η σκηνή μου αναβλήθηκε για την επόμενη
μέρα. Οπότε το μεγάλο ερώτημα ήταν ‘Μένω ξύπνιος και όλη τη νύχτα της Δευτέρας ή
κοιμάμαι και χαλάω όλη την προετοιμασία;’. Έτσι αποφάσισα να ξενυχτήσω και τη
Δευτέρα το βράδυ. Ήμουν τόσο αγχωμένος, οπότε ήμουν σε αρκετά μπερδεμένη ψυχική
κατάσταση όταν έφτασα την Τρίτη το πρωί στα γυρίσματα. Μάλιστα, με ενημέρωσαν
ότι η σκηνή δεν θα γυριζόταν τελικά το πρωί αλλά προς το τέλος της μέρας. Οπότε
ήταν αρκετά βασανιστικό, αλλά όλα τελικά βοήθησαν την ένταση της σκηνής».
Ο… άφαντος Κέβιν
Σπέισι
Όπως σε κάθε αστυνομική ταινία η ταυτότητα του σίριαλ κίλερ
είναι κρίσιμη και δεν αποκαλύπτεται παρά μόνο προς το τέλος. Το Seven δεν
αποτέλεσε εξαίρεση σε αυτήν την συνθήκη, ωστόσο το πήγε και λίγο… παραπέρα. Η
παραγωγή και όλοι όσοι συμμετείχαν στην ταινία προσπάθησαν να κρατήσουν όσο
περισσότερο γίνεται κρυφό ότι τον ρόλο του δολοφόνου είχε αναλάβει ο πολύ
γνωστός και επιτυχημένος ηθοποιός Κέβιν Σπέισι. Έτσι, το όνομά του δεν
εμφανίζεται πουθενά στους τίτλους αρχής. Αν και το στούντιο δεν ήταν πολύ
χαρούμενο που θα έπρεπε να κρύψει από την προώθηση της ταινίας ότι ένας τέτοιος
σταρ συμμετέχει σε αυτή τελικά το αποδέχθηκε καθώς ο Φίντσερ τους έπεισε ότι αν
το κοινό ήξερε ποιον να περιμένει ως Τζον Ντο θα αφαιρούσε από την εμπειρία να
προσπαθήσουν να τον ανακαλύψουν μαζί με τους δύο ντεκτέκτιβ. Αυτό σήμαινε
επίσης ότι ο Σπέισι δεν θα συμμετείχε καθόλου στη διαδικασία προώθησης της
ταινίας κάτι που ο ίδιος ο ηθοποιός, όπως είπε, το απόλαυσε!
Το τέλος
Το στούντιο παραγωγής είχε εξ αρχής πρόβλημα με το αρχικό τέλος του σεναρίου του Γουόκερ. Θεωρούσε ότι ο Μιλς δεν θα έπρεπε να σκοτώσει τον Τζον Ντο γιατί έτσι υποκύπτει στο παιχνίδι του και ο ήρωας θα έπαυε να είναι συμπαθής στο κοινό. Αν και χάρη στο αρχικό βέτο του Φίντσερ έκαναν πίσω, δεν έπαυσαν να προσπαθούν να αλλάξουν λίγο ή πολύ την τελευταία αυτή σκηνή. Ακόμη και όταν ο Μπραντ Πιτ και ο Μόργκαν Φρίμαν απείλησαν να παραιτηθούν αν δεν γυριζόταν η αρχική έκδοση, οι παραγωγοί συνέχισαν να θελουν να την… στρογγυλέψουν. Παρόλο που ούτε ο σκηνοθέτης ούτε οι ηθοποιοί στήριζαν μια αλλαγή στο σενάριο σχεδιάστηκε και μια εναλλακτική εκδοχή. Σε αυτήν, πριν ο Μιλς προλάβει να πυροβολήσει τον Τζον Ντο, ο Σόμερσετ (τον οποιο υποδύεται ο Μόργκαν Φρίμαν), στρέφει το όπλο του και σκοτώνει πρώτος τον γονατισμένο σίριαλ κίλερ. Ο χαρακτήρας του Μπραντ Πιτ τον ρωτά σοκαρισμένος «Τι κάνεις;» και ο Σόμερσετ απαντά «Συνταξιοδοτούμαι». Με αυτόν τον τρόπο ο μεγαλύτερος Σόμερσετ «σώζει» τον Μιλς από την φυλακή.
Άλλη «λύση» που προτάθηκε ήταν να βάλουν μέσα στο κουτί το κεφάλι ενός
σκύλου, αντί για της συζύγου του Μιλς, Τρέισι, ενώ είχε προταθεί ακόμα ένα
τέλος: ο Τζον Ντο στην πραγματικότητα δεν είχε δολοφονήσει την Τρέισι, αλλά μια
άλλη που της έμοιαζε. Έτσι, ο Μιλς δεν θα είχε καμία δικαιολογία να σκοτώσει
έναν άοπλο άνδρα και θα περνούσε το υπόλοιπο της ζωής του στη φυλακή. Στην
επόμενη σκηνή, ο Σόμερσετ αποφασίζει να μην αποσυρθεί και αντ' αυτού δίνει το
εξοχικό του στη γυναίκα του Μιλς και το αγέννητο μωρό της.
Πάντως όταν γύρισαν δοκιμαστικά το τέλος που βλέπουμε τελικά, ήταν τόσο καλό που η παραγωγή πείστηκε και σταμάτησε τις προσπάθειες να το αλλάξει.
Το κεφάλι στο κουτί
Βασικό ρόλο στην τελική σκηνή παίζει το χαρτόκουτο, το οποίο
υποτίθεται ότι περιέχει το κομμένο κεφάλι της συζύγου του Μιλς, Τρέισι, την
οποία υποδύεται η Γκουίνεθ Πάλτροου.Γύρω από αυτό έχει δημιουργηθεί μια
μεγάλη παραφιλολογία. Πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι υπάρχει μια
εκδοχή της ταινίας στην οποία βλέπουν όντως το κομμένο κεφάλι μέσα στο κουτί.
Οι δημιουργοί ωστόσο του έργου επιμένουν ότι σε καμία εκδοχή της ταινίας δεν
υπάρχει αυτή η σκηνή. Η αιτία πίσω από αυτόν τον μύθο είναι ίσως το γεγονός ότι
για ένα κλάσμα του δευτερολέπτου σε αυτήν την σκηνή εμφανίζεται ένα καρέ με την
εικόνα της Γκουίνεθ Πάλτροου, ωστόσο το περιεχόμενο του κουτιού δεν εμφανίζεται
ποτέ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για τις ανάγκες της ταινίας είχε δημιουργηθεί πράγματι ένα ομοίωμα του κεφαλιού της Πάλτροου, το οποίο όμως δεν χρησιμοποιήθηκε. Τελικά πάντως δεν πήγε χαμένο καθώς αξιοποιήθηκε περίπου 16 χρόνια μετά στην ταινία Contagion του 2011 για μια σκηνή νεκροψίας της ηθοποιού.
Ήλιος και βροχή
Αυτό που παρατηρεί κανείς στην ταινία είναι ότι καθ’ όλη τη διάρκεια
της βρέχει συνεχώς ή ο καιρός είναι συννεφιασμένος. Η μόνη σκηνή στην οποία
βγαίνει ο ήλιος είναι η τελευταία. Αν και αυτό τελικά προσθέτει στην ατμόσφαιρα
της ταινίας στην πραγματικότητα έγινε κατά τύχη. Στην πρώτη μέρα των γυρισμάτων του Μπραντ
Πιτ έβρεχε και το ίδιο καθώς συνεχίζονταν τα γυρίσματα, τα οποία έπρεπε να
ολοκληρωθούν άμεσα μιας και ο Πιτ θα ξεκινούσε να δουλεύει για το «Δώδεκα πίθηκοι»
αμέσως μετά. Έτσι, για να υπάρχει μια συνέχεια κράτησαν τη βροχή ακομα και με τη
βοήθεια μηχανημάτων.
Μάλιστα, παρόλο που ο Μπραντ Πιτ έχει δηλώσει ότι βρήκε
ενδιαφέρον το ότι ο ήλιος βγαίνει μόλις ο Τζον Ντο παραδίδεται, ο Φίντσερ έχει
πει ότι δεν έγινε επίτηδες. Σύμφωνα με τον ίδιο αν μπορούσε να βρέχει
ασταμάτητα και στην τελευταία σκηνή θα το προτιμούσε.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του post-production πέρασαν τα αρνητικά του φιλμ
από μια ειδική διαδικασία που ονομάζεται «bleach bypass», ώστε η εικόνα να γίνει ακόμα πιο σκοτεινή.
Σίριαλ κίλερ… δίχως
φόνο
Παρόλο που η ταινία αφορά έναν σίριαλ κίλερ δεν βλέπουμε
ποτέ τον Τζον Ντο να σκοτώνει κανέναν. Το μόνο που βλέπουμε είναι το αποτέλεσμα
των φόνων του. Μάλιστα ορισμένους από αυτούς δεν τους έκανε καν ο ίδιος αλλά
ανάγκασε έναν από τους «αμαρτωλούς» να τον κάνει. Στην πραγματικότητα ο μόνος
φόνος που βλέπουμε στην οθόνη γίνεται από αστυνομικό και είναι όταν ο Μιλς σκοτώνει
τον Τζον Ντο στο τέλος της ταινίας.
Τα τετράδια
Όταν οι ντετέκτιβ Μιλς και Σόμερσετ βρίσκουν το διαμέρισμα του Τζον Ντο, ανάμεσα στα αντικείμενα που ανακαλύπτουν στο σκοτεινό διαμέρισμα είναι τα σημειωματάρια του άντρα που αναζητούν στα οποία ο Τζον Ντο καταγράφει όλα τα ελαττώματα που βλέπει στην κοινωνία. Τα δεκάδες αυτά σημειωματάρια σκιαγραφούν την εικόνα ενός πολύ διαταραγμένου άνδρα.
Αυτό όμως που είναι εντυπωσιακό ότι όλα αυτά τα τετράδια που βλέπουμε είναι πράγματι γραμμένα στο χέρι από την αρχή ως το τέλος με μια συγκεκριμένη γραφή, η οποία θεώρησαν ότι θα ταίριαζε σε έναν άνθρωπο όπως ο Τζον Ντο. Χρειάστηκαν πάνω από 2 μήνες για να γραφτούν όλα τα τετράδια κάτι που πρόσθεσε περίπου 15.000 δολάρια στο κόστος της παραγωγής της ταινίας.
Ο πραγματικός τραυματισμός
Ο Μπραντ Πιτ τραυματίστηκε στ’αλήθεια κατά τη διάρκεια των
γυρισμάτων. Γυρνώντας μια σκηνή καταδίωξης του Ντο, ο Πιτ υπέστη ένα βαθύ
κόψιμο στα χέρια από τα γυαλιά ενός παρμπρίζ αυτοκινήτου πάνω στο οποίο έπεσε. Επειδή
το χέρι του Πιτ έπρεπε να μπει σε γύψο, η ομάδα παραγωγής διαμόρφωσε έτσι το σενάριο
ώστε και ο ήρωας να εμφανίζεται με τραυματισμένο χέρι. Σε όσα πλάνα προβλήθηκαν
πριν από την καταδίωξη, όπως σε μια σκηνή στο αστυνομικό τμήμα, ο Μιλς φαίνεται
να έχει το αριστερό του χέρι στην τσέπη προσπαθώντας να κρύψει τον επίδεσμο.
Το αχρείαστο σίκουελ
Μετά την μεγάλη επιτυχία της ταινίας, η εταιρία παραγωγής
ήθελε να ξεκινήσει να δουλεύει πάνω σε ένα σίκουελ παρόλο που το τέλος της
ιστορίας είναι αρκετά οριστικό. Σύμφωνα με πληροφορίες υπήρχε η σκέψη ο Μιλς να
μεταφέρεται σε ψυχιατρικό ίδρυμα. Ωστόσο, ούτε ο Μπραντ Πιτ και πολύ
περισσότερο ο Ντέιβιντ Φίντσερ δεν ενδιαφέρονταν για να υπάρξει σίκουελ
θεωρώντας ότι η ιστορία έχει ολοκληρωθεί.
Ο αληθινός τρόμος
Μια από τις πιο σοκαριστικές σκηνές είναι αυτή που
εντοπίζουν το θύμα της οκνηρίας. Ο Μιλς και ο Σόμερσετ μπαίνουν σε ένα
υπνοδωμάτιο όπου βρίσκουν ένα αποστεωμένο σώμα. Το θύμα, σύμφωνα με φωτογραφίες
που βρέθηκαν κοντά, είναι δεμένο στο κρεβάτι για περίπου ένα χρόνο. Καθώς ο
αρχηγός της ομάδας SWAT (τον οποίο υποδύεται ο Τζον ΜακΓκίνλεϊ) γέρνει προς τον
άνθρωπο, αυτός βήχει απότομα, αποκαλύπτοντας ότι στην πραγματικότητα είναι
ακόμα ζωντανός. Ως αποτέλεσμα ο ΜακΓκίνλεϊ πηδά προς τα πίσω με έκπληξη
σοκαρισμένος. Όπως αποκαλύφθηκε ο ηθοποιός δεν ήξερε ότι το θύμα θα είναι
ζωντανό καθώς οι υπεύθυνοι της σκηνής το είχαν αποκρύψει και έτσι η έκπληξή του
είναι αυθεντική. Η σκηνή γυρίστηκε πολλές φορές, αλλά το συγκεκριμένο
στιγμιότυπο προέρχεται από το πρώτο γύρισμα με την πραγματική αντίδραση του ΜακΓκίνλεϊ.
Το ξυρισμένο κεφάλι
Παρόλο που το γεγονός ο Κέβιν Σπέισι έχει ξυρισμένο κεφάλι μοιάζει απόλυτα ταιριαστό, στην πραγματικότητα δεν ήταν στο σενάριο. Ο Σπέισι είχε ήδη ξυρίσει το κεφάλι του για προηγούμενη ταινία και πρότεινε στον Φίντσερ να το κρατήσει έτσι και για το Seven. Ο σκηνοθέτης νόμιζε στην αρχή ότι του έκανε πλάκα, αλλά τελικα του είπε «Αν το ξυρίσεις εσύ, θα το ξυρίσω κι εγώ».Έτσι, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων είχαν και οι δύο ξυρισμένο κεφάλι!
Οι σωσίες παίρνουν θέση
Σε ορισμένες σκηνές της ταινίες χρειάστηκε να επιστρατευτούν σωσίες των ηθοποιών για να τους αντικαταστήσουν. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η τελευταία σκηνή στην έρημο. Στη σκηνή που είναι τραβηγμένη από ελικόπτερο τα τρία άτομα που βρίσκονται κάτω δεν είναι οι ηθοποιοί αλλά οι σωσίες τους. επίσης στο ίδιο σημείο, σε μια σκηνή που ο Μπραντ Πιτ ετοιμάζεται να πυροβολήσει στα γόνατα δεν ίναι ο Κέβιν Σπέισι, αλλά ο σωσίας του. Ο λόγος που επιστρατεύτηκαν οι σωσίες των ηθοποιών ήταν το φορτωμένο τους πρόγραμμα και οι υποχρεώσεις τους και σε άλλες ταινίες.